Vergroot expertstatus en zichtbaarheid
‘Ik weet niet wat nieuws is’, ‘ik weet niet hoe ik mijn boodschap of nieuws onder woorden moet brengen.’ Of: ‘Ik heb geen tijd voor een persbericht, ik zet wel een advertentie.’
Herken je dit? Je bent niet de enige…Veel ondernemers van startups en scale-ups worstelen ermee: je wil graag extern communiceren, je boodschap naar buiten brengen, maar het komt er niet van. En ik snap dat wel: je bent druk genoeg met de zaken waar jij goed in bent: je bedrijf runnen, de koers uitzetten, klanten tevreden maken en houden.
Nieuwswaardige ontwikkelingen
Tijd is schaars. En dus komt het er niet van om na te denken over nieuwswaardige ontwikkelingen binnen je bedrijf. Terwijl je startup of scale-up, met alle innovatie waar de maatschappij iets aan heeft, wellicht veel interessante, relevante verhalen bezit. Verhalen bovendien de media maar wat graag iets mee willen doen. Kortom: een gemiste kans op publiciteit!
Geloofwaardig
Niet zo gek: PR is een vak apart. Ik ben de eerste die dat onderkent. Maar van publiciteit kun je veel vruchten plukken. Het is een mooie en krachtige manier om met jouw doelgroep te communiceren. En het mooie is: niet jij maar de journalist is de bron van het nieuws. Dat maakt jou en je organisatie geloofwaardig. Als oud-journalist (met 14 jaar ervaring bij alle grote media) maak ik voor jou graag de vertaalslag naar journalistiek relevante content.
Communiceer met je doelgroep via de media
Wat is PR nu eigenlijk? PR komt er kortweg op neer dat je via de media communiceert met jouw doelgroep, doordat ik jouw bedrijf/organisatie en jou als ondernemer in het nieuws krijg. Dat gaat van krant tot vakblad en van website tot radio. En dat kan zowel landelijk, regionaal als lokaal zijn. Let wel: PR is geen reclame en ook geen marketing. Lees daarover meer bij de veelgestelde vragen. Bij PR breng je via persberichten of gerichte benadering van journalisten nieuws/bepaalde ontwikkelingen onder de aandacht bij media.