Van persbericht tot pers-event

PR werkt bewezen het best als je het voor langere tijd inzet en met een bepaalde regelmaat de pers zoekt. Het is net als met een onderneming: bouwen, bouwen, bouwen. Beter elke maand een aantal publicaties dan één keer viral gaan. Vandaar dat wij, daar waar de nieuwswaarde van jou en je bedrijf groot genoeg is, het liefst elke maand jouw communicatie voor een vast bedrag uit handen neem. Dit vaste contract heeft als voordeel dat we snel kunnen handelen als we kunnen inhaken op de actualiteit.

Maatwerk

PR blijft maatwerk. De ene keer leent een onderwerp zich voor een persbericht, de andere keer heb je een innovatief product of nieuwe dienst die de journalist het best zelf kan ervaren. In dat geval is een pers-event de meest logische optie. Het onderwerp bepaalt de vorm die we kiezen. Soms heb je nieuws dat interessant is voor een groot aantal journalisten en ook nog eens voor verschillende type media. In dat geval is een persbericht dat je naar een paar honderd journalisten stuurt en opmaakt in een professionele tool, het meest efficiënt. Maar als je snel op de actualiteit in wil spelen, is een gerichte pitch die je met een select clubje journalisten deelt veel slimmer. Dat scheelt namelijk veel tijd. En dat kan soms veel uitmaken voor het uiteindelijke resultaat.

Op basis van jouw wensen, de mogelijkheden, het onderwerp, snelheid en budget kunnen wij een van de volgende werkzaamheden uitvoeren:

  • het bepalen van nieuwswaardige onderwerpen;

  • het schrijven van een persbericht;

  • het produceren van een Q en A;

  • het produceren van een factsheet;

  • het schrijven van een biografie van jou als CEO;

  • het pitchen van het nieuws en van jou als ondernemer, benaderen van de media;

  • het versturen van het persbericht;

  • het verzorgen van een lijst met publicaties;

  • de inhoudelijke invulling van een persevent

Bovenstaande werkzaamheden vormen slechts een greep uit de mogelijkheden. We kunnen de gereedschapskist die PR is, zo ver opentrekken als je zelf wil.

Gericht PR-advies

Je kunt er ook voor kiezen om de PR grotendeels in eigen hand te houden. Ook dan kun je Bureau Busskruit inschakelen. Wij helpen je met zowel de strategie als de praktische uitvoering. Denk hierbij aan:

  • strategisch advies;

  • het bepalen van de juiste timing om met het nieuws naar buiten te treden;

  • het bepalen van de insteek van het nieuws dat je wil brengen;

  • het redigeren van een persbericht dat je zelf hebt geschreven. Wil je weten of je op de goede weg bent? Lees dan onze tips voor een succesvolle poging om de pers te halen. Doe er je voordeel mee!

Wil je weten of je op de goede weg bent? Lees dan onze tips voor een succesvolle poging om de pers te halen. Doe er je voordeel mee!

Mediatraining

Help! Ik word geïnterviewd door een journalist. Hoe bereid ik me daarop voor? Wat moet ik antwoorden? Hoe zorg ik ervoor dat mijn boodschap overeind blijft? Geen nood, wij helpen je daarbij. Contact ons als je hier meer over wil weten.