• Bureau Busskruit oversteeg de verwachting, zegt Paul Kleine van activiteitencentrum The Teambuilding

‘Tot nu toe oversteeg Pieter altijd de verwachting’

Activiteitencentrum The Team Building in Utrecht maakte meermalen gebruik van de PR-ondersteuning van Bureau Busskruit, dat daarbij de verwachting overtrof. Het NK Bijlwerpen kreeg landelijke bekendheid en de lancering van een online escaperoom gebaseerd op een middeleeuws quarantaineverhaal leidde zelfs tot televisie-aandacht van Goedemorgen Nederland.

Waarom was het tijd voor PR-inzet?

‘Het is lastig om de media te bereiken wanneer je niet de juiste lijntjes hebt. Wel wilden we natuurlijk de media in om onze toffe producten aan de wereld te laten zien. Na een goed gesprek met Pieter van Bureau Busskruit hadden we er het volste vertrouwen in dat hij ons hier het beste mee kon helpen.’

En waarom ben je specifiek met Pieter in zee gegaan?

‘Pieter is een fijne kerel met de juiste vorm van communicatie en daarnaast heeft hij veel passie voor zijn vak. De passie zorgt voor veel kennis die nodig is om een mediacampagne draaiende te krijgen.’

Voor welk nieuws hebben jullie hem ingezet?

‘We hebben meerdere malen samengewerkt, bijvoorbeeld rond het NK Bijlwerpen. Ook hebben we hem ingeschakeld voor een unieke online beleving die we lanceerden: Expeditie Bertken. Dat is een online escaperoom over een non die aan het eind van de Middeleeuwen 57 jaar vrijwillig in quarantaine ging. Samen met Pieter hebben we gekeken hoe we dit het beste wereldkundig konden maken.’

Welke verwachtingen had je van het resultaat?

‘Het doel was om bekendheid te genereren voor onze activiteiten. Met media is het altijd lastig of ze toe happen en de informatie op het juiste moment komt. Daar zijn we ons van bewust. Maar tot nu toe oversteeg Pieter altijd de verwachting.’

Want wat waren de resultaten?

‘Het NK Bijlwerpen hebben we samen met Pieter tot een succes gemaakt. Er was aandacht van landelijke en regionale media, zoals Omroep Brabant, Brabants Dagblad, Hart van Nederland en De Telegraaf. Ook werd ik geïnterviewd op Radio 1 en 2. Expeditie Bertken leidde tot toffe tv-optredens. We werden opnieuw geïnterviewd door Hart van Nederland, Goedemorgen Nederland kwam langs, het AD bracht een verhaal en we stonden in verschillende regionale media. De media-aandacht zorgde voor meer bereik en een toename aan gasten en klanten.’

Wat kenmerkt Pieter?

Het allerbelangrijkste aan ondernemen is wat mij betreft dat je bezig bent met je passie. Dat is bij Pieter goed te merken. Pieter is erg betrokken bij de projecten die hij doet. Dat merk je ook in de communicatie. Het zorgt voor een professionele, creatieve en enthousiaste insteek voor elk verhaal.’

Zou je in de toekomst weer gebruik maken van zijn diensten?

‘Zeker en dat gaat op korte termijn ook weer gebeuren.’

Zou je hem aanbevelen bij andere bedrijven?

‘Zeker en dat doen we al. Al willen we natuurlijk dat het niet te druk krijgt. Dan heeft hij misschien geen tijd meer voor ons…’

Welk advies heb je voor Pieter?

Vooral zo doorgaan en blijven genieten van wat je doet!’

© Copyright - Bureau Busskruit