• Kadir Ahmed van halalmerk Kadir's. Volgens hem weet Bureau Busskruit 9 van de 10 keer een kans op een verhaal te verzilveren.

‘Pieter weet een kans op een verhaal 9 van de 10 keer te verzilveren’

Bureau Busskruit weet 9 van de 10 keer een kans op een publicatie te verzilveren. Dat is de ervaring van halalmerk Kadir’s, dat sinds 2023 samenwerkt met Bureau Busskruit. De hectiek rondom de Ramadan, waarbij oprichter Kadir Ahmed zowel druk was met vasten als met werken, zorgde voor een lawine aan publicaties: van regionale dagbladen tot het AD en van Radio 2 tot RTL Nieuws. Ook de aankondiging van een sharefundingsactie voor een nieuwe bakkerij leverde veel media-aandacht op. Ten slotte werd hij door veel journalisten (van De Volkskrant tot RetailTrends) geïnterviewd over zijn persoonlijke (ondernemers)verhaal.

Waarom was het tijd voor de inzet van PR?

‘Als merk moet je je zowel online als offline presenteren. We merkten echter dat veel mensen ons merk niet kenden..’

Wat wilde je met Kadir’s bereiken?

‘Simpel: landelijke bekendheid genereren met ons merk.’

Vanwaar de keuze voor Bureau Busskruit?

‘Via een collega-journalist die Pieter kende ben ik in contact gekomen met Bureau Busskruit. Vervolgens was het vooral zoeken naar de juiste boodschap en de vraag welke doelgroep we wilden bereiken. Pieter heeft me van A tot Z begeleid in de wereld van PR. Zo maakte hij duidelijk welke valkuilen er schuilen, hoe je media te woord moet staan, wat de pro’s en con’s bij pitches zijn.’

Welke verwachting (en) had je van de samenwerking en van het resultaat?

‘Om eerlijk te zijn, was ik in het begin wat sceptisch. Ik had namelijk met veel partijen gesproken en inmiddels vele cowboys ontmoet die ons van alles beloofden. Pieter daarentegen was begin af aan helder en altijd eerlijk als het gaat om verwachtingen, kosten en eventuele extra kosten. Als er iets onduidelijk is, dan is hij ook niet beroerd om een oplossing te vinden. Daarmee toont hij aan laatste op de lange termijn te investeren.’

In hoeverre zijn die verwachtingen uitgekomen?

‘Al mijn verwachtingen zijn uitgekomen. Kortom: ik had geen beter pr-bureau kunnen vinden.’

Wat is de impact van alle publiciteit geweest? Wat heeft het jullie uiteindelijk opgeleverd? 

‘Ik word herkend op straat! Landelijk bekendheid, dus.’

Wat kenmerkt of typeert Pieter?

‘Pieter is een integere, gepassioneerde ondernemer die verstand heeft van zijn vak. Hij heeft een no nonsens-mentaliteit en weet een verhaal 9 van de 10 keer te lanceren 🚀.’

Zou je in de toekomst weer gebruik maken van zijn diensten?

‘Honderd procent.’

In hoeverre zou je hem aanbevelen bij andere bedrijven?

‘Ik kan Bureau Busskruit iedereen aanbevelen die open staat voor een betaalbaar, kwalitatief pr-bureau dat focus heeft voor de klant, eerlijk is in de communicatie en integer handelt.’

Welk advies heb je voor Pieter en zijn bureau? In welk (e) opzicht(en) zou hij zich kunnen verbeteren of zijn diensten kunnen uitbreiden?

Pieter groeit zo hard dat hij een team om zich moet gaan bouwen en zijn diensten kan uitbreiden. Ik denk dan bijvoorbeeld aan online workshops op scholen en voor start-ups en scale-ups.’

© Copyright - Bureau Busskruit