Publiciteitsexpert

Oprichter van het meest energieke PR-bureau van Nederland: Bureau Busskruit. Hier smelten mijn kennis van het PR-vak en mijn jarenlange ervaring als journalist samen. Met een journalistieke benadering help ik startups en scale-ups in het nieuws te komen.

Zo’n veertien jaar heb ik in de journalistiek gewerkt. Mijn kennis van het medialandschap is dan ook groot. Die heb ik opgedaan bij grote media, zoals De Telegraaf, het AD, het Parool en het ANP. Aan het begin van mijn carrière werkte ik voor regionale media. Daar heb ik geleerd wat het is om ‘met je poten in de klei’ te staan, om erop uit te gaan en verslag te doen. Ik kwam erachter dat ik een enorme nieuwsjager was. Primeurs, daar was ik naar op zoek.

Primeurs

Als ik een scoop had, gaf me dat enorm veel voldoening. Helemaal toen ik bij De Telegraaf kwam te werken. Zo schreef ik als eerste dat Karl Noten verdacht werd van het bezit van kinderporno. Grote kwesties kwamen op mijn pad. Denk aan de aanslag op Koninginnedag, de moord op Els Borst en het drama rond de jongetjes Ruben en Julian. Tegelijkertijd publiceerde ik over ‘zachte, luchtiger onderwerpen’, zoals de geboorte van jonge dieren in Ouwehands Dierenpark of over ondernemers met innovatieve ideeën.

Nieuws maken

In 2018 kwam het journalistieke communicatiebureau Koolhoven & Partners op mijn pad. Hier kon ik enerzijds mijn journalistieke kwaliteiten benutten en anderzijds mezelf verbreden. Hier leerde ik de fijne kneepjes van het PR-vak. Het nieuws maken, een kwaliteit die ik vooral bij De Telegraaf verder heb ontwikkeld, kwam uitstekend van pas. Uiteenlopende klanten, van startup tot corporate, bracht ik in het nieuws. Zo verzorgde ik de communicatie rondom de lancering van Amsterdam Drone Week in RAI Amsterdam. Ook KPN en 360SI kwamen dankzij mijn acties in het nieuws.

Groot netwerk

In 2021 was het tijd om mijn vleugels uit te slaan en voor mijzelf te beginnen. Bureau Busskruit zag het levenslicht. Hiermee ondersteun ik startups en scale-ups in hun communicatie. Met mijn journalistieke benadering schiet ik allerlei nieuwsexplosies af, zoals het hoort bij buskruit… Juist doordat ik lang als journalist heb gewerkt weet ik welke onderwerpen nieuwswaarde hebben en hoe je die nog verder kunt vergroten. Dagelijks zet ik mijn grote en fijnmazige netwerk in. Dat gaat van journalisten van kranten en tijdschriften, tot redacteuren van radio- en televisieprogramma’s.